Jak przebiega współpraca z księgową

Zalety pracy z księgową da się wyliczać długo zaczynając od terminowości i rzetelności usług, a finiszując na przyjemnej atmosferze podczas spotkań. Dlatego warto pochylić się na chwilę nad tym, w jaki sposób rzeczywiście wygląda praca z księgową, czy istnieją oczekiwania w stosunku do klienta i co właściciel firmy zyskuje na takiej współpracy.

Celem biura rachunkowego jest dbanie o interesy przedsiębiorcy, aby odnosił jak najszersze korzyści w obszarze księgowości. Przyswojenie aktualnych praw umożliwia księgowej sprawdzenie, jakie odliczenia i ulgi są dostępne dla klienta i czy z nich korzysta. Tą metodą przedsiębiorcy posiadają możliwość optymalizacji wydatków jednocześnie nie stroniąc od poszczególnych zasad i praw. Biuro rachunkowe stale śledzi zmiany w prawach, z tego względu przedsiębiorca może zgłosić się o pomoc albo z obawami, jeśli wprowadzane aktualizacje są niezrozumiałe. Nawet jeżeli księgowa nie oferuje doradztwa, właściciel firmy zawsze może zapytać, jeżeli coś jest trudne. Warto podkreślić, że biuro rachunkowe, oferując usługę obsługi klienta troszczy się o to, żeby niezbędne rozliczenia były wysyłane na czas, a dzięki innowacyjnym programom informatycznym, większość tych samych działań jest zautomatyzowana, a rozliczenia są precyzyjne i sprawdzane. Tą metodą właściciele firm nie muszą przejmować się księgowością a mogą poświęcić się pozostałym obszarom przedsiębiorstwa.

Istotnym elementem pracy z księgową jest ciągły kontakt opierający się na przyjaznej relacji. Klient ma możliwość kontaktu z księgową w istotnych sprawach, ale niezbędne jest również to, żeby właściciele firm też byli dostępni dla biura rachunkowego. Może być tak, że będzie konieczność, by coś wytłumaczyć albo przedyskutować, dlatego ważne jest, żeby właściciele firm nie bali się kontaktu z biurem. Jaka nie byłaby to sytuacja, celem biura rachunkowego jest pomoc. Jeżeli któraś ze stron w danej chwili jest nieosiągalna, z pewnością uda się skontaktować w innym czasie. Ułatwiony kontakt przekłada się na łatwy obieg wiedzy, co sprawia, że praca jest znacznie bardziej przyjemna.

Dobra atmosfera w relacji pomiędzy księgową, a klientem, wyróżniająca się otwartością i zrozumieniem przekłada się także na budowanie zaufania. Tak właściciele firm bez obaw przekazują do biura rachunkowego swoje dokumenty i inne sprawy, w zamian otrzymując rzetelną i terminową obsługę.

http://www.biuro-rachunkowe-wloclawek.pl/

Bazowe zasady pracy z księgową

Współpraca zawsze buduje się przez konkretne omówione odgórnie wytyczne, dzięki którym obie strony wiedzą, czego się spodziewać i jakie oczekiwania realizuje współpraca. Niezależnie od tego, czy do księgowej zgłasza się klient, jaki dopiero planuje założyć działalność gospodarczą czy klient, jaki prowadzi działalność od lat, ale stawia na nowe biuro rachunkowe obsługujące jego sprawy księgowe, zawsze na starcie trzeba omówić zasady, jakie będą panowały w ciągu współpracy. Te ustalone główne wytyczne gwarantują, że nie pojawią się żadne wątpliwości.

Zatwierdzenie warunków pracy

Współpraca z każdą księgową opiera się o wiążącą umowę, ale nim obie strony usiądą do jej podpisania, w pierwszym kroku biuro rachunkowe razem z klientem ustala warunki pracy. Pośród tych rozmów pojawią się zasady współpracy opisujące dostępność klienta i biura w celu kontaktu, sposobu przywożenia, przetrzymywania i wyliczania dokumentów, ostateczne terminy, jakie muszą być przestrzegane, aby księgowa miała wystarczającą ilość czasu, by wykonać potrzebne rozliczenia, zanim upłynie ostateczny termin ich wysyłania na przykład do Urzędu Skarbowego i ZUS. W ciągu omawiania wytycznych współpracy z biurem rachunkowym omawiane są również opłaty za obsługę usług księgowych. Te koszty zazwyczaj zależą od liczby dokumentów, ilości pracowników, przystąpienia do VAT-u i podobnych kryteriów, jakie oddziałują na nakład pracy księgowej. Gdy konieczne ustalenia będą już omówione i zaakceptowane przez obie strony, stworzona zostanie umowa.

Przygotowanie i podpisanie umowy z księgową

Umowa z księgową ma w sobie wszelkie ustalenia, których księgowa dokonała z przedsiębiorcą. W umowie nie ma prawa pojawić się nic, czego nie ustalono w czasie omawiania warunków pracy. W momencie podpisania umowy praca zostaje oficjalnie rozpoczęta i od tej pory biuro rachunkowe zobowiązuje się do świadczenia usług jak najlepszej jakości stosując się do ustalonych kryteriów. Przekroczenie omówionych zasad może poskutkować rozwiązaniem umowy również ze strony księgowej, jeśli klient nie pilnuje swoich zobowiązań.

Przekazywanie dokumentów księgowych

Podstawowym wśród najistotniejszych obowiązków, jakie ciążą na kliencie, jest poprawne przekazywanie dokumentów księgowych. Przeważnie zapisy umowne zawierają informacje kiedy klient musi przesyłać konieczne dokumenty , aby wszelkie rozliczenia były wyliczone na czas. Dla przykładu w znacznej części biur rachunkowych niedopuszczalne jest, żeby właściciele firm przekazywali dokumenty w ostatecznym terminie   rozliczeń i liczyli na to, że zostaną one przygotowane przed upływem czasu. Zazwyczaj biura rachunkowe życzą sobie, by dokumenty trafiały do biura nie później niż 15 dnia miesiąca, aby znalazł się czas na wdrożenie ich do systemu, a następnie poprawne rozliczenie. W większości przypadków dokumenty można oddawać elektronicznie oraz osobiście w siedzibie biura.

Biuro rachunkowe jako przedstawiciel przedsiębiorcy

Znaczna część księgowych oferuje przedstawicielstwo przedsiębiorców w takich miejscach jak ZUS czy Urząd Skarbowy. Wystarczy nadać potrzebne pełnomocnictwa, dzięki którym biuro rachunkowe uzyska prawo reprezentowania klienta z patrzeniem na jego dobro.

Wsparcie z obszaru usług rachunkowych

Nawet jeżeli biuro rachunkowe nie oferuje doradztwa, z pewnością udzieli informacji na niezbędne pytania albo wyjaśni dodawane do ustaw nowości. To wskazuje, jak kluczowe jest dla księgowych, aby współpraca z właścicielem firmy była jak najbardziej owocna i dobra dla obu stron. Opłaca się zatem korzystać z usług księgowych.