Pozycjonowanie lokalne sklepów

Pozycjonowanie lokalne Toruń - marketing intenretowy w mapach

Related Post

  • No related post.

Od dłuższego czasu da się zauważyć, iż bez należytego wypromowania witryny internetowej, szanse na sukces naszej działalności są stosunkowo niewielkie. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wykreowało skomplikowany mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Konsumentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało odnalezione przez Konsumentów z Twojej okolicy, konieczne jest odpowiednie wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo elementów, które opiszemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z danego grona, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że wyszukiwarka potrafi samodzielnie wybadać, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to łatwo sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wskaże nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne nie kłamią – ponad 95% Klientów poszukuje priorytetowo firm i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Powinniśmy uczynić wszystko, żeby trafili na właśnie naszą firmę, bo powyżej 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a więcej niż 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, obligatoryjnie musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Podobnie jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż niezwykle istotną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać teksty i postarać się, aby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz pomyśleć nad technikami, które są typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej omówimy poniżej,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby informacje o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – pilnujmy danych, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeżeli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wówczas wyszukiwarka może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo istotne będzie utworzenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do robienia wizytówek firm, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż poszukujący, używający lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest relatywnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i określonej znajomości tematu.

Żeby jeszcze zwielokrotnić swoje perspektywy na zwerbowanie lokalnych Konsumentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Trzeba wczuć się w rolę szukającego i rozważyć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Po tytule, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy systematycznie je uaktualniać. W dalszej kolejności tworzymy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej w postaci nazwy korporacji. Jeżeli już mamy te elementy, to zostaje już tylko dobrać właściwą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Co ważne – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeśli pozyskamy większą liczbę aprobujących opinii, to wówczas będzie miało to bezpośrednie przełożenie na znajdywanie nowych Kontrahentów oraz wypracowanie handicapu nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy środek, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie witryn. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym bez wątpienia pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji

Pozycjonowanie stron Toruń