Pozycjonowanie i optymalizacja w Google maps

Wizytówki dostępne w mapach Google są doskonałym narzędziem pomagającym zaistnieć na rynku lokalnym. Dzięki mapom Google osiągamy dostęp do położenia przedsiębiorców z wielu branży. Dzięki temu użytkownik może z łatwością znaleźć sklep pełen potrzebnych produktów i usług. Aby pojawić się pośród firm w konkretnej lokalizacji jedyne, co trzeba zrobić, to uruchomić własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród wielu udostępnionych usług Google trzeba wyszukać opcję Google Moja Firma i podążając za wskazówkami założyć profil. Każdy kolejny krok zbliża nas do posiadania kompletnej wizytówki. Wystarczy wypisać swoje dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej lokalizacja oraz dane kontaktowe, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o bazowe informacje wizytówka jest gotowa do użytku. Dobrze jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje na które jest miejsce w poszczególnych zakładkach. Końcowym etapem jest weryfikacja, by wizytówka stała się całkowicie aktywna. Mając gotową wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, by była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google oddziałuje sporo czynników. Przede wszystkim duży wpływ ma odległość od użytkownika. Poszukując sklepu bądź usługi zwykle kierujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca zamieszkania, ze względu na to wizytówka sprawdza się szczególnie na rynku lokalnym. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa szansa na wyższy wynik pozycjonowania. Obok tego istotna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem frazy kluczowej. Gdy firma jest pozycjonowana pod danym słowem kluczowym albo zawarta na jej witrynie treść zgadza się z wyszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Funkcje znajdujące się w usłudze Moja Firma dają wiele opcji, które mogą korzystnie zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Podstawowe dane jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o następne tak samo ważne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki da się wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron WWW). Obok tego warto dołączyć kategorie i podkategorie, które przybliżą Google oraz użytkownikom profil firmy, tj. jej zakres działań. Niezbędna jest również lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak gwarantujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy lepiej dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto, województwo.

Pozyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest także pozyskanie atrybutów. Atrybuty są związane z tym jak działa firma. Dla przykładu wskazują czy dana lokalizacja ma dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking albo czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie uzupełniamy sami, dlatego że wstawiane są one na bazie przesłanych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, dlatego lepiej się o nie postarać i co ważne, zawsze na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii istnieje większa szansa, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Wstaw unikalny opis, usługi, produkty i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by zwrócić uwagę na najważniejsze atuty firmy, stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pojawia się w profilu firmy bez używania przycisku „więcej”, z uwagi na to najlepiej skoncentrować się nad początkową częścią opisu. Ponadto dla lepszego rezultatu pozycjonowania wizytówki Google warto dodać swoje produkty i usługi. Wypełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również prawdopodobnie przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa także dodawanie zdjęć i filmów. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla użytkowników, ale również umożliwiają zamieszczenie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Częste publikowanie zdjęć korzystnie wpływa na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google zaproponować użytkownikom ciekawych treści, które mogą zachęcić ich do przejścia do naszej witryny WWW albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają zamieszczenie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, jakim możemy linkować do wybranej witryny, np. podstrony ze sklepem albo innego wybranego miejsca. Tego rodzaju wpis w wizytówce poza tym, że będzie dostępny przez wiele czasu (zakres dat można samodzielnie ustalić nawet na cały rok), może stać się składową marketingu treści, w którym będziemy proponować klientom garść interesującej wiedzy z branży. Częsta publikacja będzie traktowana niemal jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto zastanowić się nad zastosowaniem takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Warto więc rozpatrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, blogami, portalami albo innymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, w których można umieścić odsyłający link. Wartościowy profil linków wyśle Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę na wysokiej pozycji, dlatego że odsyłają do niej różne interesujące źródła. Profil linków ma więc korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/